Carcassonne rozšíření 9- Ovce a kopce
Carcassonne: Ovce a kopce je deváté rozšíření základní hry Carcassonne, které přivádí hráče do rolí pastýřů na kopcích. Nové dílky umožňují hrát s kopci a vinicemi, zatímco se hráči snaží získat ty nejsladší louky na body. Kromě obvyklých postav, jako jsou zloději, rytíři, mniši a sedláci, přicházejí do hry pastýři a ovce, přičemž hráči dávají pozor na nebezpečného vlka, který může své ovcím uškodit. Když je do herního prostoru přidán dílek s ikonou kopce, umístí se na jiný náhodně vybraný dílek, čímž se vytvoří kopec. Dílky kopců fungují jako rozhodčí: pokud více hráčů obsadí stejné místo, ten, kdo má družiníka na dílku kopce, získá všechny body za tuto vlastnost. Vinice zvyšují bodování klášterů, přičemž každý dílek vinice umístěný kolem kláštera dává tři bonusové body, což hráče motivuje k sabotování soupeřových klášterů. Pastýři, nová figura, mohou být umístěni pouze na polích a umožňují hráčům těžit z ovcí. Když hráč rozšíří pole, má na výběr: buď vytáhnout ovčí žeton z pytlíku a umístit ho blízko svého pastýře, nebo vyměnit pozbýrané ovce za body. Ovčí žetony mají hodnotu 1-4 bodů, avšak v pytlíku jsou ukryty také dva vlčí žetony, které mohou všechny ovce hráče ztratit. Toto přidává prvek riskování do hry, kde se hráči rozhodují, zda si ponechat ovce, nebo se pokusit o více. Cílem rozšíření Kopce a ovce zůstává shromáždit co nejvíce bodů a stát se vítězem, a toto rozšíření obohacuje sérii Carcassonne o nové strategické příležitosti a herní dynamiku!
GTIN (EAN): 8595558301614
Carcassonne: Ovce a kopce je deváté číslované rozšíření základní hry Carcassonne. Tentokrát se hráči stávají pastýři na kopcích, přičemž se přidávají k obvyklým zlodějům, rytířům, mnichům a sedlákům. Umisťováním dílků z tohoto rozšíření hráči vytvářejí kopce a vinice, snaží se včas plánovat a získat ty nejsladší louky na body — přivádějí ovce a pastýře, zatímco dávají pozor na vlka, který čeká na vylosování z dílků.
Kdykoli je přidán dílek s ikonou kopce do herního prostoru, umístí se na jiný náhodně vybraný dílek, čímž se zvýší nad herní plochu a vytvoří se kopec. Dílky kopců fungují jako rozhodčí: pokud dvě nebo více hráčů zaujme stejné místo rovně, ale jeden z hráčů má družiníka stojícího na dílku kopce, tento hráč bude mít výhodu a získá všechny body za tuto vlastnost.
Vinice zvyšují význam klášterů. Každý dílek vinice umístěný kolem kláštera přidává tři body k jeho skóre. Tyto bonusové body se však počítají pouze v případě, že je klášter dokončen, a hráči se tak budou s větší pravděpodobností snažit sabotovat kláštery svých protivníků, aby jim zabránili ve dokončení.
Pastýři jsou nové figurek, které mohou být umístěny pouze na polích. Kdykoli hráč rozšíří pole, v němž se nachází jeho pastýř, má dvě možnosti: 1. Vytáhnout ovčí žeton z pytlíku a umístit ho blízko svého pastýře; nebo 2. Vyměnit všechny akumulované ovce za body. Každý ovčí žeton má hodnotu 1-4 body, v závislosti na počtu ovcí na obrázku. Mezi ovčími žetony jsou však skryty dva žetony vlka, a pokud hráč vytáhne jeden z nich, všechny jeho ovce se ztratí a vrátí se zpět do pytlíku. To zavádí prvek riskování do hry Carcassonne, protože hráči se mohou rozhodnout „proměnit“ ovce, které mají, nebo se pokusit získat více ovcí a riskovat jejich ztrátu.
Cílem rozšíření Kopce a ovce zůstává stejný jako v základním Carcassonne: získat co nejvíce bodů a vyhrát hru. Toto rozšíření je součástí série Carcassonne.