Desková hra Talisman
Talisman je adventurní desková hra zasazená do vysokofantazijní středověké světa. Hráči mají na výběr 14 postav, které jsou založené na archetypech z role playing her, jako jsou hrdinové, kouzelníci, padouši, zloději, monstra atd. Hra dává hráčům pocit, že cestují světem, aby nalezli vybavení, zbraně, starobylé relikvie a společníky, které jim pomohou na jejich cestě k získání Koruny velení. Během cesty navštěvují různé lokality ve světě, bojují navzájem a s fantastickými tvory, aby se dostali na vrchol.
Cíl hry
Každý hráč se snaží přejít z vnějšího světa do vnitřního světa. Hráči putují vnějšími, středními a vnitřními světy a snaží se získat vybavení, zbraně a společníky. Zlepšují své statistiky pomocí vybavení, společníků a setkání s fantastickými bytostmi a boji s ostatními hráči. Jakmile dokončí úkol Talismanu, vstoupí hráči do vnitřního světa a čelí jeho výzvám, aby konečně dosáhli Portálu moci a získali Korunu velení. Ostatní hráči se pak musí snažit zastavit tohoto hráče, než je všechny zničí kouzlem Command.
Hratelnost
Na začátku hry si hráči vyberou kartu postavy z 14 dostupných. Postavy mají na začátku základní statistiky: Životy [body životů], Sílu [fyzickou sílu] a Zručnost [magie a inteligence]. Některé postavy jsou přirozeně více nadány v boji, jiné v magii, a některé míchají obě dovednosti. Navíc jsou postavy často odlišeny unikátními schopnostmi, počátečním vybavením a počátečními kouzly, což dává každému hráči unikátní zážitek ve hře. Hraní karty nevyžaduje žádné zdroje v Talismanu, a tak je hra snadná na pochopení i pro nováčky.
Po dobu hry hráči hází kostkou, aby se posunuli. Hráč poté volí směr, doleva nebo doprava, nebo pokud splňují příslušné požadavky, mohou přejít z vnějšího do středního světa, nebo ze středního do vnitřního světa. Jakmile se hráč ocitne na místě, postupuje podle pokynů na místě nebo se setká s kartami, které již na místě leží, nebo s jiným hráčem, pokud je na místě. Většina míst má náhodně tažené karty k setkání. Tyto karty mohou obsahovat tvory, společníky, zbraně, vybavení, poklady nebo relikvie. Hráči musí bojovat proti tvorům a vyhrát, než mohou získat jakékoli další předměty nebo společníky.
Hráči začínají ve vnějším světě, zvyšují statistiky svých postav a snaží se přejít do středního světa. Existují dva způsoby, jak se přestěhovat do středního světa; jedna vyžaduje zkoušku síly a druhá jízdu s námořníkem za poplatek. Jakmile se dostanou do středního světa, hra pokračuje stejným způsobem, ale výzvy se obvykle zvyšují s více hrozbami, jako je poušť a chrám. Nicméně je zde více možností pro setkání a získání předmětů, jelikož většina míst nyní táhne více než jednu kartu.
V středním světě mohou hráči také získat úkol Talismanu, který po dokončení zaručí, že získají Talisman. Talisman je nutný k odemčení Koruny velení a průchodu Portálem moci ve Vnitřním světě. Jakmile mají hráči Talisman a dostatek Síly nebo Zručnosti k tomu, aby vstoupili do Portálu moci, pokusí se vstoupit do Vnitřního světa. Zde se musí postavit a přežít strážcům, jako je Věž upíra a Vlkodlak, než si nárokují Korunu velení. Jakmile si hráč nárokuje Korunu velení, může kouzlem Command automaticky donutit jiného hráče, aby ztratil život. Poté začíná závod o Korunu, jak se ostatní hráči snaží svržení hráče s Korunou, než dokončí všechny ostatní.
Rozšíření Talisman: Upgrade Pack