„K Hoře!“ – Bitva pěti armád v deskové hře „K Hoře!“ zvolal Bard. „K Hoře! Zaujměte svá místa, dokud je čas!“ Na svazích Osamělé hory se v sevřených řadách shromažďují elfové, lidé i trpaslíci. Bard s nejodvážnějšími vystupuje na východní výběžek, odkud je vidět, jak se před úpatím Hory valí černé vlny nepřátel. Skřetí jezdci na vrrcích prorážejí obranu a jejich skřeky se mísí s vytím. Vzduch je naplněn napětím, prapory Stínu vlají a armády se řítí do údolí, kde se rozhodne o osudu pokladu i svobody Středozemě.
„K Hoře!“ – Bitva pěti armád v deskové hře
„K Hoře!“ zvolal Bard. „K Hoře! Zaujměte svá místa, dokud je čas!“
Na svazích Osamělé hory se v sevřených řadách shromažďují elfové, lidé i trpaslíci. Bard s nejodvážnějšími vystupuje na východní výběžek, odkud je vidět, jak se před úpatím Hory valí černé vlny nepřátel. Skřetí jezdci na vrrcích prorážejí obranu a jejich skřeky se mísí s vytím. Vzduch je naplněn napětím, prapory Stínu vlají a armády se řítí do údolí, kde se rozhodne o osudu pokladu i svobody Středozemě.
O hře
Bitva pěti armád je strategická válečná hra pro dva hráče inspirovaná slavnou scénou z Hobita od J. R. R. Tolkiena. Jeden hráč velí obráncům Osamělé hory – trpaslíkům, elfům a lidem. Druhý hráč vede armády Stínu: skřety a vrrky pod velením Bolga, syna Azoga.
Příprava hry
- Hráči si zvolí stranu konfliktu a rozdělí si herní materiál: figurky jednotek, karty, kostky, žetony a karty postav.
- Na stůl rozloží mapu Osamělé hory, připraví balíček událostí a soubojové kostky.
- Jednotky rozmístí podle scénáře, žetony označí klíčové body a bitva může začít.
Průběh hry
Hra probíhá v několika kolech, kdy se hráči střídají v provádění akcí. Každé kolo začíná hodem akčními kostkami, které určují, jaké akce budou v daném kole k dispozici. Hráči se pak střídají v provádění jednotlivých akcí, například:
- Pohyb vojsk
- Útok
- Pohyb postav
- Dobrání karet
- Zahrání karty události
- Nábor nových jednotek
- Zotavení armád
Souboje jsou řešeny pomocí speciálních kostek a karet jednotek, které přinášejí do boje prvky jako terénní výhody, manévrování, možnost ústupu, obkličování či slučování armád. Každé rozhodnutí má strategický význam a může ovlivnit průběh bitvy.
Konec hry
- Hra končí, když nastane jedna z těchto situací:
- Bolg, velitel Stínu, je zabit
- Na bojiště dorazí Medděd a Stín nemá dostatečnou převahu
- Vyprší čas určený pro dobytí hory
- Armáda Stínu získá rozhodující převahu na bojišti
Vítězem se stává hráč, jehož strana splní podmínky vítězství. Pro Stín vede k vítězství pouze drtivá síla a nemilosrdný postup vpřed.
Zažijte napětí a atmosféru Tolkienova světa na vlastní kůži – každé rozhodnutí, každý tah a každá bitva rozhoduje o osudu Osamělé hory!