Bitva pěti armád

„K Hoře!“ – Bitva pěti armád v deskové hře „K Hoře!“ zvolal Bard. „K Hoře! Zaujměte svá místa, dokud je čas!“ Na svazích Osamělé hory se v sevřených řadách shromažďují elfové, lidé i trpaslíci. Bard s nejodvážnějšími vystupuje na východní výběžek, odkud je vidět, jak se před úpatím Hory valí černé vlny nepřátel. Skřetí jezdci na vrrcích prorážejí obranu a jejich skřeky se mísí s vytím. Vzduch je naplněn napětím, prapory Stínu vlají a armády se řítí do údolí, kde se rozhodne o osudu pokladu i svobody Středozemě.
Výrobce: REXhry
GTIN (EAN): 0751784418559

„K Hoře!“ – Bitva pěti armád v deskové hře
„K Hoře!“ zvolal Bard. „K Hoře! Zaujměte svá místa, dokud je čas!“
Na svazích Osamělé hory se v sevřených řadách shromažďují elfové, lidé i trpaslíci. Bard s nejodvážnějšími vystupuje na východní výběžek, odkud je vidět, jak se před úpatím Hory valí černé vlny nepřátel. Skřetí jezdci na vrrcích prorážejí obranu a jejich skřeky se mísí s vytím. Vzduch je naplněn napětím, prapory Stínu vlají a armády se řítí do údolí, kde se rozhodne o osudu pokladu i svobody Středozemě.

O hře
Bitva pěti armád je strategická válečná hra pro dva hráče inspirovaná slavnou scénou z Hobita od J. R. R. Tolkiena. Jeden hráč velí obráncům Osamělé hory – trpaslíkům, elfům a lidem. Druhý hráč vede armády Stínu: skřety a vrrky pod velením Bolga, syna Azoga.

Příprava hry

  • Hráči si zvolí stranu konfliktu a rozdělí si herní materiál: figurky jednotek, karty, kostky, žetony a karty postav.
  • Na stůl rozloží mapu Osamělé hory, připraví balíček událostí a soubojové kostky.
  • Jednotky rozmístí podle scénáře, žetony označí klíčové body a bitva může začít.

Průběh hry
Hra probíhá v několika kolech, kdy se hráči střídají v provádění akcí. Každé kolo začíná hodem akčními kostkami, které určují, jaké akce budou v daném kole k dispozici. Hráči se pak střídají v provádění jednotlivých akcí, například:

  • Pohyb vojsk
  • Útok
  • Pohyb postav
  • Dobrání karet
  • Zahrání karty události
  • Nábor nových jednotek
  • Zotavení armád

Souboje jsou řešeny pomocí speciálních kostek a karet jednotek, které přinášejí do boje prvky jako terénní výhody, manévrování, možnost ústupu, obkličování či slučování armád. Každé rozhodnutí má strategický význam a může ovlivnit průběh bitvy.

Konec hry

  • Hra končí, když nastane jedna z těchto situací:
  • Bolg, velitel Stínu, je zabit
  • Na bojiště dorazí Medděd a Stín nemá dostatečnou převahu
  • Vyprší čas určený pro dobytí hory
  • Armáda Stínu získá rozhodující převahu na bojišti

Vítězem se stává hráč, jehož strana splní podmínky vítězství. Pro Stín vede k vítězství pouze drtivá síla a nemilosrdný postup vpřed.

Zažijte napětí a atmosféru Tolkienova světa na vlastní kůži – každé rozhodnutí, každý tah a každá bitva rozhoduje o osudu Osamělé hory!

2999 Kč
2699 Kč
increase decrease
středa 17. září 2025
Přeprava zdarma


„K Hoře!“ – Bitva pěti armád v deskové hře
„K Hoře!“ zvolal Bard. „K Hoře! Zaujměte svá místa, dokud je čas!“
Na svazích Osamělé hory se v sevřených řadách shromažďují elfové, lidé i trpaslíci. Bard s nejodvážnějšími vystupuje na východní výběžek, odkud je vidět, jak se před úpatím Hory valí černé vlny nepřátel. Skřetí jezdci na vrrcích prorážejí obranu a jejich skřeky se mísí s vytím. Vzduch je naplněn napětím, prapory Stínu vlají a armády se řítí do údolí, kde se rozhodne o osudu pokladu i svobody Středozemě.

O hře
Bitva pěti armád je strategická válečná hra pro dva hráče inspirovaná slavnou scénou z Hobita od J. R. R. Tolkiena. Jeden hráč velí obráncům Osamělé hory – trpaslíkům, elfům a lidem. Druhý hráč vede armády Stínu: skřety a vrrky pod velením Bolga, syna Azoga.

Příprava hry

  • Hráči si zvolí stranu konfliktu a rozdělí si herní materiál: figurky jednotek, karty, kostky, žetony a karty postav.
  • Na stůl rozloží mapu Osamělé hory, připraví balíček událostí a soubojové kostky.
  • Jednotky rozmístí podle scénáře, žetony označí klíčové body a bitva může začít.

Průběh hry
Hra probíhá v několika kolech, kdy se hráči střídají v provádění akcí. Každé kolo začíná hodem akčními kostkami, které určují, jaké akce budou v daném kole k dispozici. Hráči se pak střídají v provádění jednotlivých akcí, například:

  • Pohyb vojsk
  • Útok
  • Pohyb postav
  • Dobrání karet
  • Zahrání karty události
  • Nábor nových jednotek
  • Zotavení armád

Souboje jsou řešeny pomocí speciálních kostek a karet jednotek, které přinášejí do boje prvky jako terénní výhody, manévrování, možnost ústupu, obkličování či slučování armád. Každé rozhodnutí má strategický význam a může ovlivnit průběh bitvy.

Konec hry

  • Hra končí, když nastane jedna z těchto situací:
  • Bolg, velitel Stínu, je zabit
  • Na bojiště dorazí Medděd a Stín nemá dostatečnou převahu
  • Vyprší čas určený pro dobytí hory
  • Armáda Stínu získá rozhodující převahu na bojišti

Vítězem se stává hráč, jehož strana splní podmínky vítězství. Pro Stín vede k vítězství pouze drtivá síla a nemilosrdný postup vpřed.

Zažijte napětí a atmosféru Tolkienova světa na vlastní kůži – každé rozhodnutí, každý tah a každá bitva rozhoduje o osudu Osamělé hory!

Název atributuHodnota atributu
Hodnocení hry
Hodnocení na BGG7.84
Hráči
Minimální počet hráčů2
Maximální počet hráčů2
Minimální věk hráčů13
Doporučený počet hráčů2
Doporučený minimální věk hráčů12
Tvůrci
VýtvarníkLucas Graciano, Jon Hodgson, Francesco Mattioli, Ben Wootten
AutorRoberto Di Meglio, Marco Maggi, Francesco Nepitello
Balení
Základní hra / rozšířeníZákladní hra
VydavatelREXhry
Herní vlastnosti
Herní doba240
MechanikyArea Majority / Influence, Area Movement, Dice Rolling, Hand Management
Rok vydání2025
Obtížnost (1-5)3.60
Jazyk
Jazyk hryČesky
Jazyková závislostExtensive use of text - massive conversion needed to be playable
Téma
Typ hryAdventure, Fantasy, Fighting, Miniatures, Novel-based, Wargame
Produktový tag
Pouze registrovaní uživatelé mohou psát recenze