Desková hra Black Orchestra
Jak se Hitlerova moc nad Německem upevňuje a jeho šílené ambice se odhalují, muži z nejvyšších úrovní říše začínají plánovat jeho atentát. Jak tikají hodiny a Hitlerovy ambice rostou, tito odvážní jednotlivci musí posilovat své síly a připravit se na dokonalý okamžik k úderu. Gestapo je pronásleduje, nazývají tyto spiklence "Schwarze Kapelle", černá orchestr. Zachrání tento odvážný tým svou zemi před naprostým zničením, než bude příliš pozdě?
Black Orchestra začíná tím, že každý hráč si vybere historickou postavu zapojenou do spiknutí proti Hitlerovi. V tomto temném a nebezpečném úsilí může být motivace vaším největším zbraní. Pokud zůstanete věrní svým přesvědčením tváří v tvář ohromné hrozbě a inspirujete své spoluhráče, budete moci použít svou speciální schopnost, pokusit se o spiknutí a dokonce se stát horlivým (což je nezbytné pro některá extrémně odvážná spiknutí).
Každý váš krok však může také zvýšit podezření úřadů. Gestapo provádí pravidelné razie a jakýkoli hráč s vysokým podezřením bude zatčen a vyslýchán (což může vést k zatčení dalších hráčů). Pokud jste všichni zatčeni nebo pokud Gestapo najde vaše tajné dokumenty, prohrajete. Podezření, které je uloženo každému spiklenci, zvýší šance na odhalení jejich spiknutí.
V jednom tahu mohou hráči podniknout tři akce, jako je pohyb, hledání předmětu nebo tahání karty; nebo si za cenu jedné akce za kostku hodit kostkami v pokusu získat ještě více akcí – s rizikem přitáhnout pozornost Gestapa. Tato akce "Spiknout" umožňuje hráčům provádět odvážné kroky právě tehdy, když je to nejvíce potřeba.
Po provedení akcí se vytáhne karta události. Hra se hraje přes sedm fází druhé světové války, reprezentovaných sedmi balíčky karet událostí. Tyto karty vás provází událostmi WWII v přibližně (ale ne striktně) chronologickém pořadí. Nové fáze otevírají nové oblasti mapy, způsobují interakci Hitlera a jeho zástupců se spiklenci a představují různé příležitosti nebo hrozby. Během finální fáze se mnohé prostory na desce stávají nedostupnými, jak se Spojenci blíží k Německu.
Aby hráči vyhráli, musí získat kartu spiknutí a splnit všechny požadované podmínky (například mít Hitlera na určitém místě a mít určité předměty – detonátor a zápalky atd.). Aktivní hráč se pak může pokusit o spiknutí házením určených kostek, včetně všech dodatečných modifikátorů a užitečných akčních karet. Celkový počet "Cílů" potřebných k zabití Hitlera závisí na jeho vojenské podpoře, ale úroveň zabezpečení spiklence rozhoduje, zda jakékoli hozené "orli" budou odhalena a úspěch spiknutí se zmaří. Hráči musejí zohlednit svou schopnost úspěšně dokončit spiknutí a relativní úrovně podezření různých zúčastněných spiklenců.
Hráči budou muset spolupracovat a dohodnout se na nejschůdnější cestě vpřed, stejně jako mít kousek štěstí, aby uspěli. Fenomén, kdy jeden hráč dominuje hře kvůli její kooperativní povaze, je zmírněn skutečností, že neexistují žádné jistoty, a často bude muset hráč učinit odvážný nebo bezohledný krok, aby udržel spiknutí naživu. Chladné hlavy často vítězí, ale pokud budete hrát příliš chladně, můžete zmeškat svou šanci. Kooperativní dynamika se stává opravdu zajímavou, pokud je hráč zatčen a nepodaří se mu odolat výslechu – pak bude muset učinit velké rozhodnutí úplně sám, aniž by odhalil své možnosti skupině. Žádný hráč nemůže zaručit úspěch. Doufáme, že hráči zažijí napjaté rozhovory podobné těm, které vedli skuteční spiklenci, a užijí si opravdu jedinečný historický zážitek.